
Фактичний прожитковий мінімум в Україні за цінами вересня становив 8871,72 грн на одну людину, а з урахуванням обов’язкових податків і зборів — 10 468,51 грн. Для окремих категорій населення розрахункова сума ще вища.
Для дітей віком до шести років фактичний прожитковий мінімум становить 7813,26 грн. Порівняно з вереснем минулого року показник зріс на 8,7%.
Для дітей від 6 до 18 років розрахункова сума сягнула 10 014,40 грн, що на 9,9% більше, ніж роком раніше.
Для працездатної людини фактичний прожитковий мінімум становить 9329,48 грн без урахування податків. Разом з обов’язковими платежами сума зростає до 12 116,21 грн.
Для непрацездатних осіб, зокрема пенсіонерів, фактичний мінімум розрахували на рівні 7415,33 грн. За рік цей показник збільшився на 10,3%.
Водночас фактичний прожитковий мінімум не є тим показником, від якого автоматично перераховують пенсії, соціальну допомогу чи інші виплати. Для цього використовується законодавчо встановлений прожитковий мінімум, закладений у державному бюджеті.
Для непрацездатних осіб законодавчий прожитковий мінімум становить 2595 грн. У проєкті держбюджету передбачено його підвищення з 1 січня 2027 року до 2878 грн.
Фактичний прожитковий мінімум використовують для оцінки рівня життя та купівельної спроможності населення, тому саме оприлюднення нових розрахунків не означає автоматичного збільшення державних виплат.
🌟 Читайте «Експерт» у своєму смартфоні — додайте нас в Google Discover





